Feestdagen en meer…

Ha mensen!

Ondertussen ben ik precies 4 weken in Thailand, en ik kan zeggen dat het al veel langer voelt. Ik heb mijn draai gevonden, woon in een fijn huis, en krijg steeds meer ritme in het lesgeven. Ja, het gaat echt heel goed hier. En daar ben ik dankbaar voor!

In de afgelopen weken is er weer van alles gebeurd. Zo was op 2 december mijn verjaardag. ’s Morgens kwam de familie Van Heiningen op bezoek. Daarna gingen we lunchen in een ijsrestaurant.

Ook kwam mijn collega-op-afstand Carina het weekend naar Bangkok. Dat weekend hebben we samen weer nieuwe dingen van de stad ontdekt. We gingen met een watertaxi naar de stad. Een boot die heel snel van de ene naar de andere aanlegsteiger vaart, even stopt en heel gauw weer verder vaart. Na ongeveer 30 haltes gingen we eruit. Onderweg zagen we steeds meer van Bangkok. Huizen op palen langs het water, wolkenkrabbers,Β veel -heel veel- tempels. Zoals er in NL overal kerktorens staan, zo staan hier overal tempels.Β

Daarnaast zijn we bij de Chatuchak weekend market geweest. De grootste weekend markt van Thailand. Een markt met ruim 10.000 kraampjes en winkeltjes. Een markt waar je van alles kunt kopen, Γ©cht van alles: honden en superschattige puppies, katten, kippen, konijnen, egels, eekhoorns, slangen, kalkoenen, vissen, kanaries, duiven, ganzen, meelwormen, andere insecten… en dan is dat alleen nog maar de dierenafdeling. Het liefst doen ze er zo veel mogelijk in een klein hokje, en dat maakt dat het er vaak heel dier-onvriendelijk uitzag. Daarnaast hadden ze ook nog van alles te koop, alles wat je je maar kan bedenken op een markt πŸ™‚

De afgelopen weken heb ik op school gewerkt over Sinterklaas. Best apart, het is hier altijd zomer, helemaal geen donkere avondjes waarbij de maan door de bomen schijnt πŸ˜‰ Om een beetje in de sfeer te komen, bakten we op school pepernoten. Op 5 december vierden we Sinterklaas met een heleboel andere Nederlanders bij de Nederlandse ambassade in Bangkok.

Naast deze leuke hoogtepunten gaat mijn leven gewoon z’n gangetje, zoals dat ook bij jullie in NL gaat. Opstaan, ontbijten, naar school (waar ik binnen tien seconden ben vanuit de keuken πŸ™‚ ) lesgeven tot 15.00, lessen voorbereiden voor de volgende dag. Een paar keer in de week ga ik eten bij Reinout en Arenda, soms ga ik ’s middags naar een parkje op een kwartier fietsen, waar je heerlijk kunt relaxen (met maar een klein beetje herrie van het verkeer op de achtergrond), ik heb het plan om elk weekend de stad in te gaan om weer nieuwe dingen te ontdekken, pas ging ik op zaterdagmiddag zwemmen met Arenda en de kits (dat was in het weekend dat er in NL sneeuw was, wat is het lekker warm hier πŸ˜‰ ) Al met al verveel ik me nog geen moment hier. M’n spullen voor handlettering en mijn e-reader heb ik nog nauwelijks gebruikt.Β

Voor nu laat ik het hierbij, een volgende blog komt snel weer, er is namelijk nog veel meer te vertellen!

Ik sluit af met nog wat foto’s:

Post krijgen vind ik echt heel leuk! Dus als je me blij wilt maken… zoals je ziet is er nog plaats genoeg op m’n muur πŸ™‚ Mijn adres vind je onder het tabblad steunen.

Hartelijke groet uit Thailand,Β Patricia

Dit bericht is geplaatst in 2017. Bookmark de permalink.

3 reacties op Feestdagen en meer…

1. Wilma van Heiningen schreef:

Wat fijn dat je het goed kan wennen! Uiteindelijk is alles zo anders dan hier. De cultuur vooral he, en het weer niet te vergeten. Mooi dat je je draai op school ook kan vinden.. Met 3 broertjes van verschillende leeftijden is het ook heel wat anders dan een groep in Nederland. Fijne dagen!

2. Adrie van Beusekom schreef:

Ik heb met plezier je blog gelezen.Wat vertel je het mooi wat je allemaabeleefd in Thailand.
    Super dat je ieder weekend op verkenning uit gaat.Zo te lezen is er genoeg te zien en beleven.
    Apart zeg zo’n markt.Goed om kennis te maken met zo’n totaal andere cultuur.
    Je foto’s en je verslag geven een heel goed beeld van je leven en belevenissen.
    Ik kijk uit naar je volgende blog?
    liefs

3. angelina poppeliers schreef:

echt super fijn om te lezen dat je steeds meer je draai gaat vinden echt super gaaf en super leuk om al je verhalen te lezen echt waar ik geniet gewoon met volle teugen mee ervan super om te lezen echt waar echt super mooi en super leuk je foto.s ook over de kinderen en over de stad en over de klas enzo echt patricia geniet ervan tot snel op de blog weer